Op deze pagina geef ik een overzicht van eigen praktijkvoorbeelden.
Een instructievideo, een mediawijze klasactiviteit, tips om nieuwe media in te zetten,...
Zelf QR-codes genereren:
Voor de rekenlessen in het 6de leerjaar genereerde ik QR-codes waarachter de instructievideo's van uitgeverij Plantyn terug te vinden zijn.
Die reeks instructiekaarten vind je hier.
Leerlingen stellen een app voor. Ze vullen ter voorbereiding de @-fiche in.
Met de app GreenScreen brengen leerlingen vanuit de klas een reportage voor een live nieuwsuitzending of gidsen zij hun klasgenoten bij een bekend monument of bij één van de oude en/of nieuwe wereldwonderen.
Een instructievideo, een mediawijze klasactiviteit, tips om nieuwe media in te zetten,...
Zelf QR-codes genereren:
Voor de rekenlessen in het 6de leerjaar genereerde ik QR-codes waarachter de instructievideo's van uitgeverij Plantyn terug te vinden zijn.
Die reeks instructiekaarten vind je hier.
(te downloaden op het lerarenplatform KlasCement)
Leerlingen stellen een app voor. Ze vullen ter voorbereiding de @-fiche in.
(deze is te downloaden op het lerarenplatform KlasCement)
Met de app GreenScreen brengen leerlingen vanuit de klas een reportage voor een live nieuwsuitzending of gidsen zij hun klasgenoten bij een bekend monument of bij één van de oude en/of nieuwe wereldwonderen.